MANUELE THERAPIE

RugHet doel van de manuele therapie is enerzijds het beter laten functioneren van de gewrichten en anderzijds het verbeteren van houding en bewegingen. Hiervoor wordt gebruikt gemaakt van een aantal specifieke technieken die op de gewrichten worden toegepast. Er wordt daardoor meer bewegingsvrijheid verkregen in de gewrichten. Het mobiliseren of manipuleren van deze gewrichten kan gepaard gaan met een knappend geluid maar dat hoeft niet.

De effecten van manuele therapie zijn vaak direct merkbaar. Je voelt een verbetering van de bewegingsvrijheid en een afname van pijn. Het behandelprogramma bestaat verder uit het geven van goede instructies, adviezen, begeleiding en inzicht in gezond bewegen.
Een belangrijk onderdeel in de manuele therapie is dat de therapeut aandacht heeft voor het totaal plaatje. Wie is deze patiënt, wat vindt hij/zij belangrijk en wat is zijn/haar hulpvraag, om zo samen naar een einddoel te kunnen werken. Het praktisch handelen gaat daarmee altijd in combinatie met de benodigde coaching en het geven van een stukje vertrouwen, bereiken we het allermeest.

Ga naar "Hier heb ik pijn" voor meer informatie.

Manuele therapie wordt met goed resultaat gebruikt bij:

Hoofd- en nekpijn met slecht kunnen bewegen van de wervelkolom
Nek- en schouderklachten die uitstralen tot in de armen
Rugklachten hoog in de rug met rib en borstpijn
Lage rugklachten, eventueel met uitstralende pijn naar de benen.
Bepaalde vormen van duizeligheid die opgewekt wordt door het bewegen van de nek.

Migraine
Ischias